Kako razvijati celostni pristop poučevanja in učenja jezikov?
Evropska Komisija je razvila predlog smernic za razvijanje celostnih pristopov k poučevanju in učenju jezikov. Našteli so več pedagoških načel in dobrih praks, katerih skupni cilj je povečanje splošne jezikovne ozaveščenosti v šolah za izboljšanje izidov učenja jezikov. Tudi LISTiac se pridružuje temu cilju.
Ker se jezik v razredu uporablja na različne načine in ima ključno vlogo pri učenju in razumevanju vsebine predmeta, je poučevanje jezika pomemben element vseh šolskih predmetov. Dobro obvladanje akademskega jezika je tesno povezano s pridobivanjem znanja in razumevanjem predmeta.
Jezikovna ozaveščenost v šolah in izobraževalnih centrih bi lahko utrdila zavedanje, da je učenje jezikov dinamičen in stalen proces: usvajanje maternega jezika ter zvrstnih in slogovnih razlik v njem se nadaljuje in je tesno povezano z učenjem drugih jezikov na različnih ravneh znanja, ki ustrezajo okoliščinam, potrebam in zanimanjem učencev. Prav tako jezikovna ozaveščenost pomeni obravnavanje jezikovne razsežnosti na vseh ravneh šolske organizacije, poučevanja in prakse: pri razvoju pismenosti, učenju tujih jezikov, poučevanju nejezikovnih predmetov, priznavanju drugih jezikov, ki jih govorijo učenci, komuniciranju s starši in s širšim šolskim okoljem itd.
Za podpiranje jezikovne ozaveščenosti v šolah in izobraževalnih centrih so bili opredeljeni primeri dobre prakse, zbrani v Priporočilu Sveta in Prilogi k priporočilu. Oba dokumenta sta dostopna v slovenščini tukaj.
Vabljeni k branju.
[ilink url=”http://jop.splet.arnes.si/files/2019/06/Priporočilo-Sveta.docx” style=”download”]Priporočilo Sveta[/ilink]