Jezikovno občutljivo poučevanje – ali ste vedeli?
Ekipa projekta JOP ali Listiac je pred kratkim izdala uradno definicijo jezikovno občutljivega poučevanja. Vabljeni k branju in komentiranju.
Jezikovno občutljivo poučevanjev vseh razredih opozarja na učiteljevo zmožnost, da izkoristi in spodbuja učenčevo raznojezično zmožnost v vseh razredih. Raznojezična zmožnost vključuje posameznikovo kompetenco, ko zna le ta koristno uporabiti in prilagoditi svoj lastni kompleksni in fluidni raznojezični nabor, in sicer tako da:
- preklaplja iz enega jezika (oz. dialekta ali jezikovne različice) v drugega;
- se zna izražati v enem jeziku (oz. dialektu ali jezikovni različici) in hkrati razume posameznika, ki se izraža v drugem;
- uporablja znanje različnih jezikov (oz. dialektov ali jezikovnih različic), da razume besedilo;
- prepozna mednarodno razširjene besede v novih rabah;
- posreduje med dvema posameznikoma, ki nimata skupnega jezika (oz. dialekta ali jezikovne različice), navkljub svojemu skromnemu znanju;
- aktivno uporablja vsa jezikovna sredstva, se poigrava z alternativnimi oblikami izrazov;
- raziskuje neverbalno komunikacijo (mimika, gestika, obrazni izrazi itn.).«