Kdaj otroke učiti tujih jezikov? Dr. Karmen Pižorn odgovarja.
Vabljeni k ogledu prispevka v oddaji Dobro jutro, kjer sta svoje mnenje o zgodnjem učenju tujih jezikov podali univ. dipl. prof. angleškega in italijanskega jezika, Nina Žerjal (Helen Doron Slovenija), in izr. prof. dr. Karmen Pižorn, slovenska predstavnica projekta Jezikovno občutljivo poučevanje v vseh razredih (Listiac), in strokovnjakinja na področju zgodnjega učenja tujih jezikov s Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani.
Danes se učenci v Sloveniji in v Evropi začnejo učiti prvi tuji jezik prej kot v prejšnjih desetletjih. V večini držav se začnejo učenci učiti prvi tuji jezik kot obvezni predmet med šestim in sedmim letom starosti, v najnižjih razredih osnovne šole. Tudi v Sloveniji se po šolski reformi iz leta 2016/17 otroci začnejo učiti prvi tuji jezik kot obvezni šolski predmet v sedmem letu starosti. V Sloveniji imajo učenci možnost učenja drugega tujega jezika od 9 do 15 leta starosti. Poleg tega se lahko med letoma 12 in 15 učijo še dodatni tuji jezik.
Gostji oddaje sta predstavili svoje argumente za zgodnje poučevanje tujih jezikov in se hkrati tudi dotaknili vprašanja, katere jezike bi se učenci “morali” učiti. “Povprečen evropski državljan potrebuje vsaj tri dodatne jezike,” pravi prof. Karmen Pižorn, ki se raje izogiba uporabi izraza tuji jezik, saj ima le ta negativno konotacijo. “V šoli je pomembno, da smo odprti in da vabimo vse predstavnike drugih jezikov v razred in jih sprejmemo. In tukaj mislim na vse jezike: knjižni jezik, narečja, domače jezike, jezike priseljencev, jezike prisotne izven meja, itd. Učencem je treba predstaviti vse možne različice jezika ali jezikov, vendar mu tudi razložiti, kdaj katero različico uporabljati.”
Glasovanje gledalcev je pokazalo, da se 78% ljudi strinja s tem, da je treba učence začeti učiti jezike že zelo zgodaj. Pri tem sta obe gostji poudarili, da je pomembno prilagoditi pristop poučevanja jezikov starostni skupini učencev.
Prispevek si lahko pogledate tukaj.