Razvoj jezikovne ozaveščenosti pri nejezikovnih predmetih
Projekt “Developing Language Awareness in Subject Classes” (Razvoj jezikovne ozaveščenosti pri nejezikovnih predmetih), ki poteka v okviru Evropskega centra za moderne jezike v Gradcu od leta 2016 je na svoji spletni strani objavil prve rezultate spletnega vprašalnika, namenjenega učiteljem nejezikovnih predmetov.
Z vprašalnikom so raziskovalci želeli pridobiti več informacij o tem, kako učenci, ki ne govorijo učnega jezika kot materni jezik, izražajo svoje (ne)razumevanje šolskih vsebin in s kakšnimi jezikovnimi težavami se sproprijemajo. Hkrati je bil cilj vprašalnika zbiranje tehnik t.i. odranja, ki jih uporabljajo nejezikovni učitelji pri razlagi učne snovi za učence z jezikovnimi težavami.
Vprašalnik je pokazal, da imajo po mnenju učiteljev učenci največ težav s pisnimi nalogami in s skupinskimi diskusijami. Največji pokazatelj jezikovnih težav je pomanjkanje sodelovanja; učenci so največkrat tiho, včasih delujejo zatopljeni v svoje misli (ang. daydreaming).Največ težav imajo učenci pri razumevanju akademskega besedišča, ki je specifično za posamezen predmet.
V jezikovno in kulturno raznolikih razredih se dobra polovica (57,4%) učiteljev sklicuje na učenčev prvi jezik. Učitelji pri razlagi težjih konceptov in besedišča uporabljajo tudi različne tehnike odranja; najpogostejše so pomoč pri besedišču, reformulacija navodil, uporaba vizualne podpore in načrtovanje medsebojne pomoči med učenci.
Za podrobnejšo predstavitev rezultatov si poglejte Powerpoint predstavitev v angleščini, ki se nahaja tukaj.
Uradni rezultati projekta bodo znani v prihodnjih mesecih. Več na spletni strani projekta.