Seminar o pismenosti in učnem jeziku v Frankfurtu
17. in 18. decembra 2019 je v Frankfurtu potekal seminar o vzajemnem učenju jezikov, ki sta ga s podporo Evropske komisije organizirala Ministrstvo za izobraževanje zvezne dežele Hessen in Pedagoška akademija zvezne dežele Hessen v Nemčiji. Osrednji temi seminarja sta bili pismenost in učni jezik. Seminar je potekal v sklopu obravnave dokumenta Priporočilo Sveta o celostnem pristopu k poučevanju in učenju jezikov, ki ga je Evropska komisija sprejela maja 2019.
Ministrstvo za izobraževanje zvezne dežele Hessen se ob naraščajočem številu ljudi različnih narodnosti, ki prihajajo v Nemčijo, prilagaja večkulturnemu okolju, pri čemer mora poskrbeti za družbeno integracijo učencev priseljencev. Pri tem igra pomembno vlogo jezik, saj je le ta pogoj za šolski uspeh. Tako ministrstvo poudarja pomembnost razvoja in utrjevanja shem in programov, ki podpirajo učence pri usvajanju učnega jezika. Ponosni so, da so lahko gostili seminar, ki se je osredotočil na določene vidike nemške jezikovne politike v pogovoru s strokovnjaki iz različnih držav Evropske unije, ki pomembno prispevajo k poučevanju in učenju jezikov v šolah.
Skozi predstavitve držav, vodene diskusije in okrogle mize ter skozi dialoge z izobraževalci, učitelji in učenci, je seminar podprl implementacijo smernic iz Priporočila Sveta v državah članicah. Osrednja govornica na seminarju je bila med drugimi tudi dr. Nathalie Auger iz Univerze v Montpellieru, ki je vodja francoskih partnerjev projekta JOP oz. LISTiac. V okviru seminarja so udeleženci obiskali šole, predstavnice dobrih praks, kjer so si ogledali, kako učitelji pomagajo učencem priseljencem pri usvajanju pismenosti v učnem jeziku.
Seminarja se je udeležila tudi izr. prof. dr. Karmen Pižorn s Pedagoške fakultete, Univerze v Ljubljani, ki je sodelovala pri okrogli mizi na temo razvijanja koncepta jezikovne ozaveščenosti v izobraževanju in usposabljanju. Dr. Pižorn je predstavila prispevek z naslovom “Uvajanje raznojezične kompetence pri izobraževanju bodočih učiteljev: študija primera pri študijskem programu Razredni pouk”.